Huvudmeny

Du är här

Överföring och uttag

Överföring och uttag

Överföring och uttag

Överföring och uttag kan du göra till valfritt konto i annan bank i Sverige. Loggar du in med e-legitimation på Internetbanken kan du vid överföringstillfället bestämma valfritt mottagarkonto för din överföring. Du som är firmatecknare för ett företag eller organisation måste logga in med e-legitimation för att kunna utföra tjänsterna. För företag och organisationer godkänns inte den fyrsiffriga personliga koden.

Använda Internetbanken

Internetbanken är vår automatiska tjänst via Internet. Med Internetbanken kan du bl a kontrollera saldo och transaktioner samt göra uttag. Internetbanken hittar du genom knappen på huvudmenyn. Loggar du in med e-legitimation kan du välja valfritt mottagarkonto för din överföring. Du som är firmatecknare för ett företag eller organisation måste logga in med e-legitimation för att kunna utföra tjänsterna. För företag och organisationer godkänns inte den fyrsiffriga personliga koden.

Skicka en uttagsorder

Vi har förtryckta blanketter för uttag som vi skickar ut eller så kan du skriva ut dem själv på vår hemsida. Du hittar dem under blanketter. Dessa kan du använda för att ta ut pengar från ditt konto. Blanketten kan du skicka till oss med post. Har du inga förtryckta blanketter går det bra att skicka ett vanligt brev som du undertecknar och anger hur mycket du vill ta ut. 
När du gör uttag har du dina pengar på ditt bankkonto efter två bankdagar.

Vi har bytt kontonummer

I mitten av april 2016 så ändrades alla medlemmarnas kontonummer. Tidigare kontonummer bestod av clearing-numret 9549 samt en nummerserie med medlemsnumret. Läs mer om ändringen här.