Huvudmeny

Du är här

Inloggning med E-legitimation

Inloggning med E-legitimation

  • Viktigt
    Tänk på att BankID är en personlig säkerhetstjänst som aldrig ska lämnas ut till någon. Banken ringer aldrig upp och ber dig genomföra en transaktion med hjälp av digital legitimation eller swishöverföring. Om du blir uppringd av någon som uppger sig vara från banken, be om kontaktuppgifter, avsluta samtalet och ring sen upp själv.

 

Inloggning med Mobilt BankID eller Skatteverkets ID-kort på internetbanken

Du kan logga in på vår internetbank med Mobilt BankID eller Skatteverkets ID-kort (telia). Du kommer att kunna logga in med din mobil eller surfplatta för att säkert kunna logga in och utföra dina bankärenden hos oss.
 

Skaffa Mobilt BankID

För att komma igång besök BankIDs hemsida och läs hur man går till väga för att skaffa sig Mobilt BankID och hur man använder detta. Du kommer att behöva ladda ned och installera en app på din mobil eller surfplatta samt få ett Mobilt BankID utfärdat. Du kan beställa ett Mobilt BankID ifrån följande företag.
 

Skaffa Skatteverkets ID-kort hos Telia

Hos Telia kan du beställa Skatteverkets ID-kort, detta är en e-legitimation som inte är förknippad med någon bank. Du kan använda denna produkt för att använda JAKs internetbank. Läs mer om produkten hos leverantören: Skatteverkets ID-kort hos Telia
 

JAK Internetbank

När du vill logga in med ditt Mobila BankID i vår internetbank så väljer du först ”E-legitimation” som inloggningsätt och sedan trycker på knappen ”Logga in med e-legitimation”. Välj sedan ”BankID” eller "Telia" som inloggningsätt och följ instruktionerna.

Inloggning med Mobilt bankID

Swedbank och Mobilt BankID med utökad användning

På Swedbank kan du inte lägga upp ny betalningsmottagare med Mobilt BankID förrän du har aktiverat tjänsten "Mobilt BankID med utökad användning" genom Swedbank. För att aktivera tjänsten så krävs ett offline steg där ett kodkort skickas till din hemadress.