Huvudmeny

Du är här

Banktjänster

Banktjänster

Banktjänster som JAK Medlemsbank erbjuder

JAK:s internetbank ger dig möjligheter att bland annat se saldot på dina konton, göra uttag, ansöka om lån eller göra överföringar mellan dina konton hos JAK.

Internetbanken är öppen dygnet runt.
Önskas personlig service är våra telefontider måndag till torsdag kl 9.30-16.00 samt fredag kl 9.30-15.00 lunchstängt mellan 12.00- 13.00 samtliga dagar.

På internetbanken kan du logga in på två olika sätt:

  • Genom att använda medlemsnummer eller personnummer samt den personliga kod som du angav när du blev medlem. Loggar du in på detta sätt är antalet tjänster begränsat.
  • Med en e-legitimation får du tillgång till samtliga tjänster.


Med en e-legitimation kan du göra följande tjänster hos JAK Medlemsbank:

  • Föra över pengar till alla bank- eller eller plusgirokonton i Sverige.
  • Med tilläggstjänsten "Transaktionskonto" kan du betala dina räkningar och fakturor, samt använda vår OCR-tjänst som innebär att du kan få med ett referensnummer när någon gör en inbetalning till ditt konto.
  • Ändra mottagarkonto när du gör ett uttag från JAK.
  • Ge dina konton egna namn.
  • Ändra din personliga kod.
  • Öppna och avsluta transaktionskonton.
  • Få utförligare kontoutdrag.
  • Ge någon annan fullmakt att sköta dina konton.
  • Ansöka om lån.