Huvudmeny

Du är här

Autogiro in upphör

Autogiro in upphör

Autogiro in upphör

I maj 2019, i samband med att vi byter banksystem, kommer vår tjänst för stående autogiroöverföringar till ditt konto på JAK att upphöra. Du kommer istället att behöva lägga upp en stående överföring från din andra bank så snart som möjligt. Detta omfattar både autogiro upplagda för sparande och för lån. Kontakta din andra bank om du behöver hjälp med att lägga upp en stående överföring, ha ditt kontonummer hos JAK tillgängligt. Alla konton hos JAK börjar med 9670, som är vårt clearingnummer.

Vad behöver jag göra?

Gå igenom dina aktiva autogiron som går till dina JAK-konton hos din andra bank. Avsluta samtliga och lägg istället upp en stående överföring till aktuellt konto hos JAK. Gör detta så snart som möjligt för att undvika onödiga påminnelseavgifter.

Hur lägger jag upp en stående överföring?

Det skiljer sig mellan bankerna hur man lägger upp en automatisk/stående överföring till ett konto i en annan bank. Detta är tyvärr inget vi på JAK kan hjälpa till med utan vi hänvisar till aktuell banks hemsida eller kundtjänst.

Swedbank (öppnas i nytt fönster)
Nordea (öppnas i nytt fönster)
Handelsbanken: Kundtjänst privat: 0771‑59 60 60
Länsförsäkringar: Kontakta ditt lokala bankkontor
SEB: Kundtjänst privat: 0771-365 365

Vart hittar jag mitt kontonummer i JAK och beloppet på överföringen?

Du hittar dina kontonummer på JAKs internetbank. Gå in under Konton och sedan Kontoinformation, där samtliga konton visas. Är du osäker på vilket konto som står som mottagare kan du gå in på varje konto och se de senaste transaktionerna. De transaktioner som har meddelandet ”autogiro” är de som behöver göras om. Här ser du även beloppet på autogiroöverföringen se bilder nedan.

1. Efter inloggning, klicka på ”Konton” i menyn till vänster

Autogiro upphör bild 1

2. Välj exempelvis transaktioner

Autogiro upphör bild 2

3. Välj konto

Autogiro upphör bild 3

4. Välj datum intervall ”Från” – ”Till”, förslagsvis ett intervall då pengarna bör komma, klicka på visa

Autogiro upphör bild 4

5. Om det var rätt konto, bör texten ”Autogiro (BG)” synas under Beskrivning. Syns inget välj ny datumperiod och/eller byt konto och gör en ny sökning

Autogiro upphör bild 5